spännande...

Februari 13:e.... en fredag...
Mars 13:E ... en fredag....
Weird som satan.. trodde inte att det skulle återkomma så där...lite spännande...
Men är det verkligen en oturs-dag? eller vad räknas det som igentligen?!??!

Aja... idag då....
sprang ner på stan idag för mitt lilla möte på soc... fanns väl liksom inte så mycket att säga.. hon vill ha lite kompleterande uppgifter av mig... men vissa saker kan jag ju liksom inte fixa...
kan ringa lindex och kolla vad jag kommer få därifrån.. men det lär ju inte bli så mycket ändå..
Men det är den här jävla alfa-kassan... fick äntligen tag på dom idag iaf...
Men jag hade lika gärna haft detta samtal med Frille... hade ungefär vart lika givande...
Bara att vänta sa hon.... jaha.. ska jag ringa till min hyresvärd och till alla andra som vill ha pengar av mig och säga att dom kan väl vänta... ?!!?
Skulle inte tro det...   :/
Nödlösning : Hääääj pappa.... duuu... och så tindra lite fint med ögonen.. ;)
Usch hemskt detta är.... Och det tar på fel sätt.... magen gör uppror mot mig igen...
Den som var så bra där ett tag.... :(

Och så fick jag tag på Tele2 också.. tydligen fel på 3G nätet.. så därför funkar ingenting för mig... måste alltså surfa på GPRS istället vilket är grrrrryyyymt långsamt... 3G sög det också.. men detta är fan katastrof...!!

Måste söka jobb på McDonalds tydligen.. gud så spännande.. inget jag vill göra... måste ju iaf söka det.. det är ju inte direkt säkert att jag får det iaf... men men.... som Madde sa; då har jag ju ju nått under tiden...
Men vad gör man om man verkligen vantrivs?!! Jag får ju ite säga upp mig då så.. :/  dilemma..


Har suttit o lurar lite idag också.. jag tycker ju väldigt mycket om att tänka och överanalysera allt...
Och det ständiga ämnet i mitt huvud: Förhållanden och X...
Jag har ju tyvär drabbats utav någon konstig sjukdom som kallas svartsjuka....
Vet inte varför jag är så här känslig.. har väl alltid varit det... tror inte riktigt att det har att göra med mitt stjärntecken... eller kanske lite.. skorpioner överlag är ju väldigt speciella... =S men hur som helst...
det jag har funderat över idag är:
Jag anser ju att har man gjort slut och ändå gått vidare så sparar man inte på vissa saker....
Bilder, filmer, vissa presenter....klart att du inte ska slänga in favorit tröja om du fått den av ditt ex.. men sån trams som du får på alla stjärtars dag, så som nallar och annat trams...
Förstår liksom inte vad man ska ha det till...
Och vill man nu absolut spara på allt.. gör det.. men ha det inte åtkomligt för din nya partner...
Lägg det i en liten låda och göm den väl eller lämna den hemma hos dina föräldrar så du kan kolla på det någon gång ibland... för JA jag är mänsklig och fattar att vissa saker betyder väldigt mycket och man vill inte slänga det...
MEN.... man måste ändå förstå att det är alltid känsligt att se... Man behöver inte bi påmind hela tiden att ens partner har haft en annan partner innan dig.. Tro mig, man vet det ändå...!

Och då slog det mig.. men tanke på att jag själv är skildsmässobarn...
Pappa bor alltså i samma hus som han byggde ihop med mamma....
Pappa ä lyckligt förlovad med en underbar kvinna och har fått en extra familj att ta hand om och vara orolig för..
Men, när jag kliver in i det hus så ser allt likadant ut... Tyyyyyp!
Och jag förstår inte hur Ylena står ut med detta?!??!
Det finns minnen i hela det huset, alla fotoalbum som står kvar....alla filmer...
Kanske är det så att man helt enkelt måste acceptera att det var då och nu är nu..!
Visst låter jag väldigt dum just nu?!?? Så självklara saker, men som  jag har väldigt svårt att förstå vissa gånger...
Jag blir imponerad utav alla dessa par som kommer in i ett redan bebott hem och bara finner sig i det..
Som skapar nya minnen i det huset...
Man blir äldre, man glömmer...?!?
Är det så?!?
Eller är det bara att vissa personer helt enkelt inte är svartsjuka?!??!

Ännu mer imponerande måste ju vara dessa par som varit gifta i över 30 år och bara är...!
Hur lyckas man?!?  Är man verkligen lika kära som man var när man träffades..?
Lever vissa ihop bara för att det blivit en gammal vana?

Whatever.. i think you´ll get the picture....
Det jag kommit fram till är iaf att jag måste verkligen lära mig att bara blicka framåt...
Leva och lära utav sina tidigare misstag och även kunna prata om det...
jobbigt att bli vuxen tycker jag ;)
__________________________________________________________________________

Funderar på att hoppa in i duschen en snabbis och tvätta bort sminket.. lägga mig och vila en timme eller två..
fick tyvär inte så mycket sömn inatt....sov nämligen hos Markus.. =P hahha!
Jag är ju föööör löjlig.. för hemmakär.... för bekväm...
Måste iofs tänka lite på katten.. kan inte vara borta för många timmar från honom... men det är ju ingen ursäkt...
Jag ska bli bättre... är nog bara en gammal vana detta...
Hade aldrig problem när jag var yngre... älskade att sova hemma hos mina Maddar...
Sov alltid hos X:et... fanns ju verkligen sina fördelar med det..!
Men sen jag skaffade min egen lägenhet har den alltid varit mittpunken.. man har alltid hängt hos mig... alltid sovit hos mig... det är något konstigt med denna lägenhet.. =/
Men jag ska försöka att ta mig till Markus senare kanske... försöka slappna av och bara vara....
Kan väl inte vara allt för svårt... =P


My stoneheart was breaking

Sitter och tittar på min älskade Frille nu... han är ju för underbar... ett sånt liv skulle man ha.. någon som ger en mat och myser med en hela tiden.. och eftersom han är väldigt lättroad så leker han med sig själv...
Ända negativa är väl att han inte får träffa några andra katter och han får inte ligga.. =P haha!
Men annars.. toppen liv skulle jag säga ;)
Usch vad söt han är...snällare katt får man väl leta länge efter...


Ska väl trycka i mig lite choklad också.... sen måste jag börja laga mig lite mat också.. om jag inte äter blir Markus putt på mig...och det vill jag ju inte....
Men det är så jobbigt och tråkigt att laga mat och äta ensam... usch....
Kanske ska vänta.. om jag har tur så kanske Madde Hell lagar lite mat ikväll så jag kan tjyva av henne ;) hahah!
Hennes mat är så himla god.. hon är så himla rolig också... står och häller i allt hon hittar och bara grejar och har sig.. och det blir fan nästan alltid bra för henne.. hon är ju för bra ;)

Nej nu är jag sugen på en kopp te.... :)
Hörs o ses....!
Puss Ciao!!!


Markus är fantastisk...! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0